Szövetek és kárpitok – Alapanyagbeszerzés gyártáshoz

Szövetek – és kárpitok beszerzése – hogyan?

A szövetek beszerzésével egy lépéssel közelebb kerül az Ön által megálmodott divatmárkához és tervezett ruhadarabokhoz, először is meg kell találnia a megfelelő anyagokat és szöveteket. Ez többféle módon is kivitelezhető: szövet vásárokra látogatással, az interneten történő beszállító kereséssel vagy közvetlenül a gyártótól való beszerzéssel. Mindhárom megoldás legnehezebb része a legjobb beszállító megtalálása a megfelelő áron. Kezdő vállalkozásoknál javasolt az inkább kevesebb fajta szövet használata. Többnyire el kell érnie egy minimális megrendelt mennyiséget, erről se feledkezzen meg.

Mielőtt belekezdünk a vásárok látogatásába vagy a beszállítókkal és gyártókkal való kapcsolatfelvételbe, jó, ha vállalkozásunk bejegyzése már megtörtént és üzleti tervvel is rendelkezünk. Ha ezen felül még a logónk és márkanevünk is megvan, az mindenképpen előnyünkre szolgál.

A vásárok általában üzleti vásárok, melyek részvételi feltétele, hogy vállalkozásunkat előzeteseb regisztráljuk. Tegyük fel, hogy Ön még nem jár ennyire elöl saját márkája fejlesztésében és még nem rendelkezik bejegyzett vállalkozással vagy logóval. Ebben az esetben az is elég, ha csak a tervezett információt tünteti fel a regisztráció során egészen addig, amíg rendelkezik névjegykártyával. Bárhogy is tegyen, feltétlenül legyen Önnél névjegykártya, mert minden interakció és megbeszélés során szüksége lesz rá.

A következőkben bemutatjuk a különböző beszerzési lehetőségüket minden előnyükkel és hátrányukkal, valamint a kapcsolódó javasolt és ellenzett magatartásformákkal együtt

1. Szövetek beszerzése nemzetközi vásárokon

De honnan tudhatja már a vásárra látogatás előtt, hogy milyen szovetek tetszene Önnek és hogy egyáltalán mire van szüksége? Hasznos lehet a vásárt megelőzően szétnézni a versenytársak termékei és ruhái közt, ez jó kiindulási alapot adhat. A ruha belső részén, általában a bal oldalon a címkét is megtalálhatja, mely pontosan megmutatja milyen anyagból is készült az adott termék. Az is sokat segíthet, ha szétnéz saját ruhásszekrényében, hátha talál olyan anyagot, ami tetszik Önnek. Az anyag ajánlott kezelésével kapcsolatban pedig elég alaposan megvizsgálni a belső címkét.

A vásárra való felkészülés egy nagyon fontos lépés. Mi a váráslátogatás fő célja? Pontosan milyen anyagokat és szöveteket keres? Hány félét, milyen tömegben és milyen specifikus ruhadarabokhoz? Fontos, hogy részletes listával rendelkezzen minden egyes anyaghoz/szövethez kapcsolódóan. Készítsen egy mappát a talált szövet/kárpitmintákból, akár a versenytársak ruháinak, akár más beszállítók anyagjainak mintáiból. Vigye magával a mappát és nyugodtan vegye elő, ez sokat segíthet a kiállítóknak, hogy ráérezzenek, mit is keres pontosan. Ha nincs is pontosan olyan árujuk, amit keres, elirányíthatják más kiállítókhoz vagy az eredetileg keresett anyagoknál jobb javaslatokkal is előállhatnak.

Milyen információkra van szükségük a kiállítóknak, hogy segíthessenek megtalálni Önnek, amit keres?

  • Szövet: milyen fajta szövetet keres? Szőtt, kötött, vízálló anyag membránnal?
  • Rost és összetétel: tartós poliamid legyen, 20% pamut / 80% poliészter vagy100% merinó gyapjú?
  • Súly: 140 gr/m2 alaprétegenként? Vagy kicsit nehezebb, 350 gr/m2, ha például felsőruházati anyagot keres.
  • Szín: Vigyen magával néhány színmintát arra az esetre, ha időszűkében lenne és alapanyagokat keres, vagy nézze meg a színkártyákat.

Még a vásárra érkezés előtt készítsen időbeosztást és rendeljen maximális időintervallumokat minden keresett anyaghoz, hogy biztos végig összeszedett maradjon és ne veszítsen sok időt. Ez azzal a kockázattal jár, hogy esetleg néhány anyag beszerzése nélkül távozik a vásárról…

Legelső anyagbeszerzés

A legelső megbeszélés alkalmával nem tanácsos a minimum megrendelt mennyiségről vagy árról kérdezősködni. Az ilyen magatartás udvariatlannak tűnhet. Erre az információra elég akkor szert tenni, amikor megtalálta az Önnek tetsző anyagokat.

Ha olyan szövetet talál a helyszínen, ami elnyeri tetszését, nyugodtan megkérdezheti a kiállítót, hogy van-e készleten mintaanyag és helyben megvásárolhat pár méternyit, melyből próbaruhát varrhat, hogy kipróbálja az anyagot. Ilyenkor általában a mintaanyag ára mellett a szállítási költséget is Önnek kell állnia.

Az első alkalommal igen nehéz eldönteni mit is keres az ember, a legjobb, ha számos szövetdarabot végignéz. Idővel egyre szakavatottabbá szemmel nézi majd a dolgokat és érdeklődése bizonyos anyagok irányába fordul majd. Bízzon a megérzéseiben, a többit pedig bízza szemére és kezére. Puha az anyag vagy kemény és zajos? Figyelje meg, hogyan viselkednek a különböző anyagok és melyik az, amelyikért teljesen odavan. Tegye félre az ilyen anyagokat és rendeljen mintát belőlük. Inkább legyen több anyagminta kéznél, amiből válogathat, mint kevés, hogy abban az esetben se maradjon minták nélkül, ha a kezdeti választások sikertelennek bizonyulnak….

Ha az MRM kifejezést hallja, akkor a Minimális Rendelési Mennyiség-re gondoljon. A vásárláshoz szükséges minimális anyaghosszra utal.

Kivávasztott anyagok rangsorolása

Mielőtt távozik a vásárról, törekedjen rá, hogy minden beszerzendő anyaghoz legyen A, B és C terve is, arra az esetre, ha valamelyik beszerzése mégsem sikerülne.

Az anyagmintákon jelölje az érkezés napját. Egy idő után már rengeteg mintát kell majd nyomon követnie. Emellett anyagtípus, szállító vagy bármilyen Ön által meghatározott tulajdonság alapján is csoportosíthatja őket, de azért a sarokban felhalmozott anyagkupac nem számít. Ha megtalálta az anyagot, ami elnyeri tetszését, kérje meg a szállítót az anyag teljesítményével kapcsolatos teszt eredmények ismertetésére. Elég strapabíró-e, tartós-e a színe, bolyhosodik-e, stb. Mivel anyagminta már van Önnél, dobja be a mosógépbe és tesztelje Ön is, az eredmények segítségére lesznek a kiválasztási folyamat során.

2. Szövetek megrendelése saját stúdiójából

Előfordulhat, hogy nem tud vagy nem is akar vásárokra járni. Hogy találhatja így meg a szükséges szöveteket? Emailben vagy telefonon keresztül is felveheti a kapcsolatot a beszállítókkal, és ha részletesen elmagyarázza mire van szüksége a szállítók a leírásnak megfelelő mintákat küldenek Önnek.

Hogy válassza ki a megfelelő szállítót? Keressen rá a Google-n.  Ez trükkös módja a beszállítók felkutatásának abban az esetben, ha nem tudja pontosan mit keres és még nincsenek szállítói kapcsolatai. Először is, csakúgy, mint a vásárokra látogatás előtti tervezéshez hasonlóan, tisztában kell lennie vele, hogy milyen anyagot is keres. Mikor emailen keresztül keres meg egy szállítót, legyen nagyon tömör, leíró és lényegre törő. Ez növeli az esélyeit a megfelelő anyag megtalálására. Mikor a szállító megkapja az Ön által összeállított „kívánságlistát”, megkeresi a leírásnak leginkább megfelelő anyagokat és elküldi Önnek az anyagmintákat. Miután megkapta a mintákat, nézze végig őket.

Ezt követően szűkítse le a listát csupán néhány anyagra és kérdezze meg a szállítót a minimális rendelési mennyiségről, a kiszállítási időről és az árról. És ne felejtse el: a minimális rendelési mennyiség és az ár alkuképes. A kiszállítási idő már nehezebben, a szállító által megadott héten számítson az anyagok érkezésére.

3. A gyártón keresztül

Gyártótól függően, a gyártó a legtöbb esetben az anyagbeszerzésben is segítséget nyújthat. A fentiekhez hasonlóan, itt is részletes információt kell adnunk az elképzeléseinkről. Küldhet szövetmintákat, képeket, utalhat versenytársak ruháira vagy bármit felhasználhat, ami segítségére van abban, hogy a legpontosabban kifejezze igényeit. A rendelkezésre álló időtől függően, a gyártók bevonása a beszerzési folyamatba gyors és hatékony megoldásnak bizonyulhat. A gyártó már a kezdetektől ismeri az árat és annak függvényében szűkíti le a lehetőségeket. Természetesen a gyártók csak korlátozott számú anyaggal rendelkeznek, de az elején nagy segítség lehet, valamint időt és pénz is megtakaríthat ezen a módon.

Általános információ

Megtalálta a kívánt anyagot és most mi a következő lépés? Hogyan folytassa? A következő lépés. hogy a szállító az Ön által kívánt színűre festi az anyagot. Ehhez Pantone Színskála referenciát vagy anyagdarabot kell küldenie a szállítónak a kívánt színről. Néhány hét elteltével a szállító jelentkezik majd a labor képekkel. Színenként általában 2-3 opcióval. A legjobb természetes napfénynél és mesterséges megvilágításban is megnézni őket, hogy el tudja dönteni melyik opció hasonlít legjobban a Pantone referenciára. Ezután Ön kiválasztja a legjobban tetsző opciót vagy ha egyik sem megfelelő, akkor megjegyzést fűz hozzá: túlságosan piros – kérem adjon hozzá több sárgát, vagy túl sötét – kérem kicsit világosítson rajta, stb., amíg meg nem kapja az áhított színt.

Ha időnyomás alatt állna, létezik néhány módszer, amivel időt nyerhet. A szállítóval folytatott tárgyalás alatt rákérdezhet, melyek azok az anyagok és színek, amik mindig készleten vannak. Ez azt jelenti, hogy nagyobb mennyiséget is rendelhet anélkül, hogy meg kellene várnia, amíg a szállító végez a laboratóriumi festéssel és utána feldolgozza a megrendelést.

Az anyagmintákhoz a szállítók általában színkártyákat is mellékelnek. Ezek az adott anyaghoz leggyakrabban használt színeket jelölik. Ha idő szűkében van, a színkártyákról válasszon színt.

Logisztikai szempontból jó ötlet, ha a gyártás és a szövetek beszerzése ugyanazon a kontinensen történik. Ha a gyár Európában működik, az anyagok Ázsiából érkeznek, számolni kell az szövetek szállítási költségével, hosszabb szállítási idővel, esetleges további többletköltségekkel és a vámügyintézéssel kapcsolatos bürokratikus papírmunkával. Gondoljon mindezekre már az elején és tervezzen meg egy gördülékeny folyamatot.

Main Menu

Üzenet küldése