Divattervezés kezdőknek témakör egyik legfontosabb kérdése a nyereség elérése, hogy a vállalkozása fejlődön és sikeres legyen és továbbra is azt tudja folytatni, amit szeret. Természetesen Ön profitot akar szerezni, de ez magától nem történik meg. Tekinte át a folyamatok minden lépését, és képzelje el , hogyan szeretné mindezt megvalósítani. Tervezzen nyereséget a kezdetektől, és ne hagyja a számokat véletlenre.

A terv elkészítésekor vegye figyelembe a következő öt lépést:

Divattervezés kezdőknek – 1. lépés: Célkitüzés

Mit szerete Ön elérni? Arra ösztönözzük Önt, hogy első lépésként fektessen időt és energiát az üzleti terv elkészítésébe. Kérdezze meg magától, hogy miért csinálja ezt és mit szeretne elérni. Fektessen le egyértelmű célokat, majd készítsen egy tervet, hogy fogja mindezt elérni. Egy cél nélküli hajó bárhová megy sehova sem fog megérkezni.

Divattervezés kezdőknek – 2. lépés: Készítsen költségvetést

A ruházati ágazatban magas kiadással kell számolni a vállalkozás induló szakaszában, mielőtt még bevétellel számohatnánk. Tipikus olyan hely, ahol szükségszerüek a kiadások; stúdió bérleti díj, irodaszerek, számítógép, telefon, internetkapcsolat, weboldal, reklám, fotó, branding (arculattervezés), marketing, értékesítés, fizetések szellemi munkáért / tanácsadási díjak és természetesen a termékfejlesztés. mielőtt a kifizetéseket megkezdené, készítsen részletes költségvetési tervet, vizsgálja meg a vállalkozás finanszírozási lehetőségeit és a lehetséges “B” tervet, ha “A dolgok” megtörténnek.

Nem szükséges, hogy egy nagy vállallkozó sok pénzt költsön.

divattervezés kezdőknek

Divattervezés kezdőknek – 3. lépés: Sablon alkalmazása költségkalkulációhoz

Annak érdekében, hogy nyomon tudja követni az egyes termékek tervezésével / fejlesztésével kapcsolatos költségeket, használhat költségkalkuláció sablont. Ez egy lista az adott modellhez tartozó összes költségről, többek között a szövetekről, kiegészítőkről, gyártásról, címkékről és csomagolásról.

4. lépés: Nyereség

A tartalék az, ami Önt az üzletben tartja. A nyereségnek fedeznie kell az újabb befektetéseket és az alkalmazottak munkabérét. A költségvetési és a költségszámítási lapok segítségével kiszámíthatja a nyereséget, amely az üzlet fenntartásához szükséges. A magasabb nyereség biztosítása érdekében meg kell vizsgálnia az árstratégiát. A cél, hogy termék ára, tartalmazza a profitot. Ha az a szándéka, hogy kezdetben alacsony áron értékesíti a ruhdarabot és a későbbiekbenfogj ezt megemelni, akkor kockáztatja, hogy teljesen új vevőkör kialakítása és a márka újrapozícionálása is szükséges lehet.

5. lépés: Tartsa alacsonyan a költségeket

Ha kevés tőkéje van, akkor meg lehet célozni az öneőből indulást (bootstrapelést): tegyen önerőből amennyit tud és keressen intelligens utat a kevesebb pénzből történő elindításához. Az önerőből indulás hátránya lehet, hogy az indítás hosszabb ideig tart, vagy nehéz idő lesz, hogy a vállalkozása a kívánt ütemben növekedjen.

Ahhoz, hogy sok kiadása legyen, nem kell nagyvállalatnak lennie. Sokkal nehezebb, hogy nyereséges legyen a kezdetektől fogva, de mindenképpen ki kell célul kitűzni. Tekintse meg, hogy a nyereség fedezi-e a költségeit, beleértve az általános költségeket. Készítsen reális költségvetést, amely segít elérni céljait. A gyártás-előkészítési folyamat hosszú és csak egy átlátható, világos tervvel tudja nyomon követni projektjét és pénzét. A nyereségét újra befektetheti, és újabb, nagyobb, elvárásokkal tud megbírkózni. Ez mind megvalósítható, de csak úgy, ha kézben tudja tartani az irányítást.

A divattervezés kezdőknek legnagyobb kihívása a tervezés. A felsorolt lépések segítségével, pontos tervezéssel elérhetők a reálisan kitűzött célok.

Címkék: